hope for Haiti



Jag sitter nu och kollar på MTV's insamling till Haiti. Det är hemskt att sånt här händer och så många liv förloras.
Tänk alla som har förlorat en nära vän, en mamma eller kanske till och med ett litet barn. Jag får verkligen många tankar i huvudet när jag ser allt detta på tv och hör vad de säger. Jag känner även hur ögonen fyls med tårar ibland. Egentligen skulle jag vilja hjälpa till så mycket jag kan, men jag är väldigt orolig då att det inte kommer fram rätt. För några år sedan såg jag på nyheterna att det var kläder som skulle räcka till 100 barn hade hamnat hos någon annan, någon som inte behöver det. Så ska det inte vara.

Något av det värsta är att det sprids så mycket sjukdomar där i Haiti nu så det räcker om de får ett litet skärsår så kan de dö, bara för att de där nere inte har tillräckligt med Sjukvårdssaker. Det är såmånga som behöver sjukvård så läkarna som är där hinner inte med.

jag vill ge ett stor beröm till alla som har hjälp till, och även alla kändisar som tar sig tid för det här. Det är en sak som berör hela världen och inget en person fixar själv. Jag hoppas att de lyckas samla ihop så mycket som de hade tänkt och för hoppningsvis mer.

Kommentarer
Postat av: Blondiinbarro

Sv: Varse, du får verkliigen till din bilder riktiigt bra:)

2010-01-24 @ 10:01:06
URL: http://blondiinbarro.blogg.se/
Postat av: I S S A

Fin blogg :)

2010-01-27 @ 09:46:59
URL: http://isabelleg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0