jag har bestämt mig


denna bild fotad i raw.

Nu är jag gett upp. Hehe nä men jag har en lång tid försökt lista ut hur jag får mina kort bättre. har alltid fotat i jpeg format, men efter att legat och läst runt på olika bloggar och hemsidor såg jag att många av de rekomenderade att fota i raw. Så vad gör jag?! Jo greppar kameran och byter från jpeg till raw.

Tog bara några test bilder och kollade på bilderna i kameran. Min första tanke var då: men det är ju ingen skillnad :O.. Efter några sekunder slog det mig att kanske photoshop kunde hjälpa, så inte med bilderna i datorn och direkt öppna photoshop.

Efter att jag hade lekt lite med nivåer, kontrast och ljusstyrka såg jag skillnaden. Det var som natt och dag, så från och med ska jag fota i raw format. Det ända negativa är att bilderna tar så stor plats men det skiter jag i nu. :)

Kommentarer
Postat av: ellen

Vill du veta hur du kan tjäna pengar på din blogg SUPER LÄTT genom att lägga in reklam? Elr gillar du att läsa om mode/skönhet/utseende? Jag går första året på Stylist linjen, lär mig massa saker om makeup, stil osv. Kolla min blogg & läs mer! kram

2010-01-11 @ 20:09:59
URL: http://deeliiicious.blogg.se/
Postat av: johanna

Superfin blogg :D Skulle du kunna hjälpa mig med en bloggdesign?

2010-01-12 @ 16:14:08
URL: http://fotowearbyjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0