canon vs nikon= bullshit

Jag har alltid varit en Canongirl därav mitt kamera köp. Nikon har aldrig riktigt varit en favorit hos mig. Jag tycker menyerna är konstiga och inställningarna är svåra att hitta. När jag började på Medieprogrammet i höstas hade de till min stora förtvivlan bara nikon kameror. Så för att slippa dra hela min väska full med saker till och från skolan varje dag var de ju bara att fota med de kamrorna.

Efter mycket om om men lyckades jag lära mig kameran och de gick otroligt bra att fota, de är då min fråga kommer in i allt. Varför gör folk så stor skillnad på Canon och Nikon?

Överallt jag har läst om olika märken har de alltid varit så att Nikon Har varit bäst för porträtt och Canon har varit bättre till att fota naturbilder. Så om man ska lyssna på vad som står lite överallt så ska man alltså vandra runt med två olika kameror och dubbel uppsättning av all utrustning.

Ne enligt mig har varken märket eller modellen något att göra med hur bilderna blir. De är personen bakom kameran som fixar inställningarna och hur bilden ska se ut, de är bara kamerans jobb att få allt sparat. Så jag tycker att allt snack om att Nikon är bättre de är bara bullshit.

Här nedanför har jag två av mina favorit bilder. Båda bilderna är porträtt fast en fotad ute och en i studio. Sen är de två helt olika kameror som jag fotat med.

De är inte kameran utan personen bakom


Kommentarer
Postat av: emelie

det svider lite i örat nu, men smärtan är nästan över! bara att köra på, som sagt det är skit snyggt! :) börja med 2mm och sedan ökar du så mycket du vill! :)

2011-05-10 @ 22:50:46
URL: http://plimplom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0